منتديات ديزاين بيست
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
سوف يتم تغيير طقم الإدارة من يريد الانضمام يرسل لي علي الخاص
لطلبات الروايات من هنـــاااا

●● إعلانـات ●●

أجدد الروايات
الشيطان ولحم الحمير  94ad9f10

انت غير مسجل
هذه الرسالة تفيد بأنك غير مشترك في المنتدى. لتسجيل الرجاء اضغط هنــا
آخر المواضيع
الموضوع
تاريخ ارسال المشاركة
بواسطة
شارك اصدقائك شارك اصدقائك الفصل 56 : حاكم هذه الحقبة
شارك اصدقائك شارك اصدقائك الفصل 57 : هيا بنا نختار هدية
شارك اصدقائك شارك اصدقائك الفصل 46 : تظلم
شارك اصدقائك شارك اصدقائك الفصل 45 حسنًا، سأفعل ذلك!
شارك اصدقائك شارك اصدقائك الفصل 44 خطأ فادح
شارك اصدقائك شارك اصدقائك الفصل 23 المبتهجة: كار من الحام
شارك اصدقائك شارك اصدقائك الفصل 26 : الثراء الحديث منخفض المفتاح
شارك اصدقائك شارك اصدقائك الفصل 54 : التنين يفتح عينيه
شارك اصدقائك شارك اصدقائك الفصل 22 : لم الشمل بين زملاء الدراسة السابقين
شارك اصدقائك شارك اصدقائك الفصل 43 الفكرة المتأنية
اليوم في 8:34 pm
اليوم في 8:34 pm
اليوم في 8:33 pm
اليوم في 8:33 pm
اليوم في 8:33 pm
اليوم في 8:32 pm
اليوم في 8:30 pm
اليوم في 8:25 pm
اليوم في 8:24 pm
اليوم في 8:24 pm











 
     
الهدف من المنتدى التسليه والترفيه لذلك يجب على الجميع التحلي بالأخلاق وإحترام الآخرين وعدم الإساءه لهم ويمنع بتاتاً تبادل وسائل التواصل الإجتماعي وعند حدوث ذلك ستضطر الإدارة إلى التشهير بالمخالف ومنع عضويته من المشاركه ، نتمنى للجميع قضاء وقت مفيد وممتعإدارة الموقع

 

 الشيطان ولحم الحمير

اذهب الى الأسفل 
2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
S M S M
S M S M

...::| عضو نشيط |::...


...::| عضو نشيط |::...
S M S M


رقــــم العضويــــــــة :
تاريــخ التسجيـــــــل : 19/03/2024
مجموع المشاركــات : 259
مــــعدل النشـــــــاط : 831
آوسمتي




الشيطان ولحم الحمير  Empty
#1مُساهمةموضوع: الشيطان ولحم الحمير    الشيطان ولحم الحمير  Emptyالثلاثاء أبريل 23, 2024 10:25 am


الشيطان ولحم الحمير
_ معلش ممكن اقعد معاك على الترابيزة بتاعتك عشان المحل زحمة أوي

= اتفضل يا حاج اقعد هي كانت ترابيزة امي

_ ميرسي لذوقك، وعموما انا مش هضايقك، هضـ ـرب رغيف الحواوشي بتاعي وهخلع على طول

= حوواوشي إيه، عليا الطـ.ـلاق لانت واكل معايه كباب وكفتة، بسم الله يا راجل

_ يا ابني بس من غير ما تحلف بالطـ ـلاق، بلاش تعود لسانك على الكلمة دي

= عادي يا حاج، انا أصلا مطـ.ـلق، انا بحب احلف بالطـ.ـلاق كدا .. فلكلور

_ متجوزتش بعدها ليه ؟ دا حتى الجواز ستر وعفة

= لا ما هي عايشة معايه عادي

_ ازاي يعني ؟

= ما انا طلـ ـقتها عشان تاخد معاش ابوها، بس عايشين مع بعض كدا بالحب

_ ليه يا ابني تعمل حاجة زي دي

= الحياة بقت صعبة يا عم الحاج، دا انا صرفت ورث اخويا ف 3 شهور

_ هو انت ورثت من اخوك ؟

= مش بالظبط، بس مضّيت ولاده الأيتـ ـام على ورق وقلّبت حقهم

_ الله يخـ ـربيتك يا ابني

= لو جالك الأعـ ـمى كُل عشاه، ما انتاش أحن عليه من اللي عماه، انت مبتاكلش ليه صحيح

_ آكل عشاه ؟

= لأ كل كباب معايه

_ بصراحة يعني خـ ـايف

= خايـ ـف من إيه هو انا هسـ ـمك

_ لا خايف اللحمة دي تكون مضـ ـروبة

= لا متخافش الكباب دا سليم، الحواوشي بتاعك هو اللي من لحـ ـمة حمـ ـير

_ نعم ؟!!!

= مش مصدق، طب خلص الرغيف دا كدا، وانت هتلاقي نفسك رايحة للبرسيم بعدها على طول

_ وانت عرفت منين ان الحواوشي معمول من لحـ ـمة حمـ ـير ؟ عشان ب 3 جنيه يعني ؟

= لا عشان انا اللي بورد الحمـ.ـير للمحل دا

_ يا راااجـ ـل ؟

= اه والله، كل أسبوع بجيبلهم حمـ ـارين

_ وبتكسب كويس بقى من الشغلانة دي ؟

= والله يا حاج اهو مبلغ يسند مع فلوس البودرة

_ بودرة تالك ؟

= لا هـ ـيروين، بس مغشوش

_ انت بتغش الهـ ـيروين، انت حالف تاخد الذنـ ـوب سيك ؟

= أصل زبون المخـ ـدرات مبقاش زي زمان، انا امي في شبابها كانت بتوزع خمسة كيلو في اليوم

_ هي أمك كانت بتتاجر في المخـ ـدرات ؟

= لأ دي البركة بتاعتنا دي، ربنا يديها الصحة، هي مدورة شقة في أول فيصل أصلا، المخـ ـدرات دي تفاريح

_ شقة ايه اللي مدوراها

= أكيد مش شقة فول يعني يا والدي، دي شقة العيلة

_ ايوه يا أخي دماغي راحت لبعيد، فاتحة البيت يعني ؟

= ولامّة الشمل، مشغلة عمتي وخالتي واخواتي البنـ ـات

_ مشغلاهم إيه ؟

= فتـ ـيات ليل

_ كلهم فتـ ـيات ليل ؟

= لا طبعا مش كلهم، أختي الصغيرة موافقتش تشتغل فتاة ليل

_ عشان مبتحبش الحـ ـرام ؟

= لا عشان مبتحبش السهر، بيعملها هالات سـ ـودا تحت عينيها، شغلناها فتاة نهار

_ انتو مفيش في عيلتكم مهندس معماري يا ابني ؟ مدرس حاسب آلي، أي حد محترم ؟

= خالي ربنا يهديه، دكتور

_ ملاك رحمة

= لأ دا حقـ ـير مش عايزك تتثبت أوي كدا

_ أمال عايز ربنا يهديه ليه

= رافض يتاجر في الأعضـ ـاء مع انها بتكسب جدا، انت مبتاكلش ليه بس

_ يا عم مش عايز اطـ ـفح، قولي صحيح، انت بتحب تيجي المحل دا بالذات ليه ؟

= بحاول اشقـ ـط مرات صاحب المحل

_ حلوة للدرجادي ؟

= صنـ ـدل، بس انا بحب السـ.ـتات المتجوزة

_ انت عندك تارجت ذنـ ـوب بتقفله يا حبيبي ؟

= يا عم ذنـ ـوب ايه بس دي كلها تراويش، جابر الزاد بقى عشان خاطري، يا رب تعـ.ـدمني لو مكلتش

_ اللهم آمين يا أخي

= البت سامية بترن عليا اهي، يا رب بقى تكون نـ ـزلت الواد اللي حملت فيه بالغلط

_ سامية دي عشـ ـيقتك ؟

= لأ بنتي الوسطانية

_ يا لهـ ـوي عليا وعلى سنيني، أمها فين ؟

= راحت عند اللي احسن مني ومنك

_ مـ ـاتت ؟

= لأ أجرتها لواحد صاحبي، بس هو ابن ناس يعني، فأكيد احسن مني ومنك

_ أجرت إيه يا حـ ـيوان، هي شاليه ؟

= متفكرنيش بقى، اصل عقدها قرب يخلص، والله أكلّتنا الشهد الله يديها الصحة

_ عقدها يخلص ليه يعني ؟

= كبرت بقى يا والدي، بقت زي شريف إكرامي كدا

_ خلاص تدرب، على رأي المثل، إن تابت الصاحبة درّبت ..

= لا مش هتنفع، انا قررت اريحها، شقيت كتير برضو

_ هتقعدها في البيت وتصرف عليها يعني ؟

= دا إيه المُثل العليا دي كلها يا حاج، انت رافع سقف توقعاتك معايه كدا على أي أساس، قاعد مع كمال ابو رية ؟

_ أمال هتريحها ازاي ؟

= هخلص عليها، وبعد كدا هحزن عليها

_ وتحزن ليه بقى ؟

= مش مراتي يا جدع، هو انت فاكرني إيه ؟ معنديش قلب

_ ومش خـ ـايف الحكومة تقبض عليك وتروح في ستين داهـ ـية ان شاء الله ؟

= لا متقلقش انا عامل حسابي، اللي هيلبسها بدالي جاهز

_ وكمان هتلبّس القضية لواحد غيرك ؟

= أيوه، ما هو لسه خارج اول امبارح من مـ ـؤبد في قتـ ـل ابويا

_ هو قتـ ـل ابوك ؟

= لأ انا اللي قتـ ـلته من 25 سنة بس لبستهاله برضو

_ انت معندكش حد غير الراجـ.ـل دا تلبسه، دا بقى مانيكان قضايا

= أصله طيب أوي يا عم الحاج، من النوع اللي قلبه مليان خير كدا ومسالم، واللي زي دا لازم ياخد على قفاه

_ انت مبهر في حـ ـقارتك يا ابني، انا حاسس اني قاعد بتغدا مع برميل زبـ ـالة

= تتغدا ايه بقى، دا انت ممدتش إيدك في الأكل، انت بخـ ـيل وللا إيه ؟

_ لا انا كنت هاكل معاك بصراحة بس لما انت قلت بسم الله مقدرتش امد إيدي

= اشمعنى ؟

_ انا معرفتكش بنفسي آسف، انا الشـ ـيطان يا حبيبي

= إيه ؟؟!!! أعوذ باللـ...

_ متكملش لا تولـ ـع وانت قاعد قدامي، يا جدع دا انا كنت جاي أقنعك تاكل وتجري من غير ما تدفع الحساب وفاكر ان دي قمة الشقاوة، لقيتك معدّي، أنا شكلي فايتني كتير مع البشر، منكم لله ..

الموضوعالأصلي : الشيطان ولحم الحمير // المصدر : منتديات ديزاين بيست //الكاتب: S M S M

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
SaMeH-DeS
SaMeH-DeS
" إدارة المنتدى "
HOME OF DESIGN

ــــــــــــــــــــــــــــــ
الشيطان ولحم الحمير  I11
SaMeH-DeS


رقــــم العضويــــــــة :
تاريــخ التسجيـــــــل : 02/04/2023
مجموع المشاركــات : 4470
مــــعدل النشـــــــاط : 10628
آوسمتي
العطاء
العطاء
فخر المنتدى
فخر المنتدى
بمناسبة شهرَ رمضان الكريم 1445هَـ
بمناسبة شهرَ رمضان الكريم 1445هَـ
نجم الاسبوع
نجم الاسبوع



متصل

الشيطان ولحم الحمير  Empty
#2مُساهمةموضوع: رد: الشيطان ولحم الحمير    الشيطان ولحم الحمير  Emptyالثلاثاء أبريل 23, 2024 6:25 pm


الشيطان ولحم الحمير
ههههههههه
قصة فعلا جميلة ومضحكة
وفيها معانى كتير
تسلم ايدك استمر

الموضوعالأصلي : الشيطان ولحم الحمير // المصدر : منتديات ديزاين بيست //الكاتب: SaMeH-DeS


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
الشيطان ولحم الحمير  Untit110
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://www.des-best.com
 
الشيطان ولحم الحمير
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 2 من اصل 1

(( مَا يَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلَّا لَدَيْهِ رَقِيبٌ عَتِيدٌ ))

 مواضيع مماثلة
-
» العالم الخفى.. من هو الشيطان؟.. جنى عابد أم ملاك ضل؟..

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتديات ديزاين بيست :: المنتديات العامة :: منتدى الخواطر والشعر :: القصص والروايات-
انتقل الى:  

 

أشيائي ممنوعة النشر كل مايحتويه الموقع هي حقوق خاصة لـ ديزاين بيست وعملائي © ,

 

الساعة الأن :
©phpBB | إتصل بنا | التبليغ عن محتوى مخالف